Balcic

Castelul Reginei Maria

Un cer nu tocmai încurajator pentru plajă, dar perfect pentru plimbare…

BalcicC001 Batem deci la poarta vecinilor bulgari, cu gândul de a vizita ce ne aparţinuse cândva: Castelul Reginei Maria de la Balcic.
Oraşul nu-mi displace.
Are munte, are mare… Ce aş putea cere mai mult?! De fiecare dată când trec graniţa pe aici deplâng faptul că frumuseţea asta de pământ ar fi fost, de drept, a noastră. Un gând însă răsare întotdeauna pentru a-mi alina oftatul: ne-am fi ocupat oare la fel de bine de acest spaţiu? Îmi permit să păstrez o îndoială şi să felicit vecinii că ştiu să exploateze teritoriul mai mult decât am fi făcut-o noi. Vom vedea, astăzi, dacă ce au făcut cu Castelul îmi întăreşte părerea sau voi ofta şi mai adânc, considerând că la noi ar fi fost tratat ceva mai bine.
Ca de obicei, nu m-am informat deloc înainte, pentru a nu pleca la drum cu niciun fel de idei preconcepute.
Urcăm agale spre intrare. Plăcerea de a savura momentul şi amânarea descoperirii… Două lucruri la care nu sunt niciodată dispusă să renunţ prea uşor. Graba mă zăpăceşte şi mă prost dispune. De ce să mă grăbesc, doar am ajuns deja la destinaţie!
Ne achiziţionăm biletele. Două bilete, cinci leva fiecare. Unul pentru grădina botanică. Au! Nu putem renunţa la grădina botanică?! Chiar nu sunt genul să mă plimb printre flori, nu m-a atras niciodată ideea, motiv pentru care nu am intrat, încă, în niciuna… Nu, nu se poate intra la Castel fără să treci prin grădina botanică… „Intrăm pe la ieşire!” Sunt gata de multe pentru a scăpa de o corvoadă… Nu, nu se poate! Ne oprim pe o bancă pentru a savura o îngheţată (bună!) şi o ţigară. Negraba mea caracteristică, de atâtea ori condamnată… Mă lămuresc şi cu biletele. Sunt două firme distincte care se ocupă de grădină, domenii şi castel. Bun. Nu mă gândisem! Ideea îmi place, cele două bilete nu mă mai deranjează. Răcoriţi şi cu gândurile îndulcite de îngheţată, pătrundem în grădină.
Lasă un răspuns

