Explozii şi fum în faţa porţii

Stă omul liniştit în scaunul lui pe roţi şi bântuie pe net, când… BUM! Prima reacţie?! N-a existat. Am reprimat-o. La câte bubuituri se tot aud pe aici, de ce m-aş repezi spre fereastră?! A doua reacţie: a fost totuşi cam tare!… Aşa că fac efortul de a arunca o privire…

AU!

11750737_1693868584170352_8762235338043851605_nAţi avut vreodată acel sentiment de a refuza realitatea deşi e evidentă, cu toată forţa ei, dinaintea voastră?!

Şi… BUM!

1898801_1693868660837011_173587118573303027_oFir-ar! Nu doar că se întâmplă ceva, dar o ţine lunga!

Şi… BUM! BUM!

11713865_1693868594170351_7394718163163152498_oCu o mână apuc telefonul, cu cealaltă camera foto. Sun la 112 şi iau câteva fotografii. Mai mult la ambiţie, pentru a mă convinge să-mi încalc promisiunea de a nu face fotografii în cazuri de genul. Dacă ne gândim bine, dincolo de acea parte urâtă a gestului – Ploieştiul arde şi io fac poze – sunt foarte multe cazuri în care o înregistrare sau o imagine luate la timp pot folosi în eventuale anchete! (Evident nu era cazul acum.) Ori, pentru că mă gândisem deja la o asemenea situaţie şi pentru că mi-am cimentat foarte bine în cap că nu voi face fotografii în situaţii de criză, era momentul (evident, nedorit) de a încerca să -mi încalc hotărârea… Nu că aş face mare lucru, dar… Măcar aş încerca… Bineînţeles, doar în cazul în care nu aş avea ceva mult mai util de făcut!

Iar acum… În afară de a ţine telefonul inutil la ureche şi de a privi cum sar chestii neidentificate în aer sub ochii mei… Nu aveam nimic de făcut.

11717356_1693868664170344_1477370918322264499_oBUM!… BUM!… BUM! M-am gândit la o garnitură de tren. Ar fi fost dezastru!… Dar incendiul părea a nu se extinde, exploziile erau concentrate într-un anumit perimetru. Depozit?! Poate unul mic şi ticsit cu materiale inflamabile…

11722612_1693868657503678_2884676679054360053_oPompierii se aud deja, când prind şi eu 112. Nu-i bai, reacţia fulger a concetăţenilor mei e de lăudat! Multe maşini de pompieri sar şi în scurt timp se poate vedea cu ochiul liber că intervenţia lor dă rezultate.

11745542_1693868587503685_8196496906491820704_nIniţial s-a anunţat că ar fi fost vorba de două cisterne cu material inflamabil. Cam multe explozii pentru două cisterne… Astăzi aflu că au fost, de fapt, patru cisterne cu combustibil. Slavă cerului, nu au fost victime.

Frustrant să priveşti şi să nu poţi interveni cu nimic…

Jos pălăria pentru rapiditatea de reacţie a ploieştenilor şi intervenţia rapidă şi eficientă a pompierilor!

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/pericol-mare-de-explozie-in-ploiesti-4-cisterne-cu-100-de-tone-de-combustibil-au-luat-foc.html

 

4 răspunsuri la „Explozii şi fum în faţa porţii

    • Brrr! Ramane o senztie puternica si ciudata cuibărită undeva în memorie. Sper să rămână unica experienţă de genul ăsta pe toată viaţa. Nu că aş fi avut nevoie de ea, cred că m-aş fi putut lipsi 🙂

  1. Am avut parte de ceva asemanator cand eram copchil de clasa a cincea. O fabrica de scaune de camion din apropierea casei noastre s-a ridicat la cer sub forma unei coloane de fum asemanatoare cu cea din pozele de mai sus. Sincer, mamica mea s-a speriat mult mai tare decat mine; eu am apreciat „spectacolul pirotehnic” (chiar daca nu stiam ca asa se numeste).

    • Mi se pare corect 😉 Am vazut şi auzit multe, două explozii la Teleajen cu mici cutremure şi urmări urâte, incendii, explozii… Dar nu 7 şi nu în faţa mea! Cel mai rău mi se pare să vezi, să auzi şi să nu poţi opri, întrebându-te doar: până unde?! Cât?! Câţi oameni sunt acolo?! Ca spectacol, a fost unul de invidiat! Nici măcar nu ştiu dacă m-am speriat, mai mult m-a speriat refuzul creierului de a accepta evidenţa cam preţ de câteva secunde bune. Până la a doua explozie, că pe urmă s-a trezit şi el. Deh, era la odihnă… Si revolta de a privi, pur şi simplu. Pompierii au ajuns oricum mai repede decât m-aş fi îmbrăcat eu şi oricum nu aveam ce face pe acolo. Nu ştiam câţi oameni sunt şi pe urmă… Au exitstat destule victime între pompieri, Ploieştiul nu mai vrea alţii. Dar, a fost un caz uşor. Atât să rămână! 🙂

Lasă un răspuns

