Ministrul Dusa pune baterii „Delfinului”: Singurul submarin al Romaniei va pleca in misiune

Prima veste bună a anului:
Ministrul Dusa pune baterii "Delfinului": Singurul submarin al Romaniei va pleca in misiune

Singurul submarin militar al Romaniei, „Delfinul”, ramas fara acumulatori in 1996, va fi reparat si trimis din nou in misiune in Marea Neagra.

Totodata, Ministerul Apararii a anuntat ca si una dintre fregatele Romaniei va intra in reparatii capitale, astfel incat capacitatea armamentului si a echipamentelor de lupta sa fie din nou la cote functionale, transmite TVR.

Dusa vrea 20 de milioane de euro pentru submarinul Romaniei

In ceea ce priveste singurul submarin al flotei romanesti, „Delfinul” a fost achizitionat de la rusi in 1986 si are la activ 67 de misiuni, prima dintre ele avand loc in 1989. El nu a mai fost folosit din 1996, cand a ramas fara acumulatori.

Reparatiile „Delfinului” se afla pe lista de prioritati a Ministerului Apararii, iar investitia in acumulatorii care ii sunt necesari pentru o noua misune va ajunge la 20 de milioane de euro.

Ştire preluată de pe: ziare.com

Sunt prima (chiar dacă singura!) care strigă: URAAAA! ÎN SFÂRŞIT!

Da, de când am aflat că există, mi-am dorit – şi am aşteptat – ca cineva să se gândească şi la el. Am spus şi susţin, în ciuda oricăror argumente (logice şi de bun simţ), îl vreau funcţional. Pentru că îl avem. Şi mi se pare stupid ca o ţară (chiar şi România) să ţină submarinul – unicul! – la mal din lipsă de… baterii! La ce va folosi?! Asta depinde doar de inteligenţa noastră. Pe care o avem, sau nu. Dar  cred că i se va găsi de treabă… Chiar şi piesă de muzeu de-ar fi, tot merită nişte amărâte de baterii! Că avem lucruri mai importante de făcut… eheeeee… De le-am face pe rând, multe s-ar face! Până la următorul strigăt victorios, mă bucur de vestea primită. Şi, dacă aflaţi de vreun cont pentru donaţii, nu mă săriţi. Mă înscriu!

***

O altă veste minunată ar fi ca cineva să îşi amintească şi de pârtia de bob de la Sinaia! Că şi ea există şi stă degeaba! O altă investiţie inutilă pentru unii, pertinentă pentru mine…

Aştept. Poate, într-o zi, cineva îi va găsi şi ei un rost…

FotoTBX999

Fotografie preluată de pe vizitam.blogspot.ro

8 răspunsuri la „Ministrul Dusa pune baterii „Delfinului”: Singurul submarin al Romaniei va pleca in misiune

  1. Chiar am fost dupa Revelion pe partia de Bob din Sinaia, si m-am intristat pentru ca nimeni nu isi aduce aminte cand vine vorba de bani si de ea. Am ascuns o cutie geocaching, acolo, poate cine stie…

  2. Nu ești singura care strigă „Ura !”. Mai sunt și cei prin firmele cărora vor fi sifonate cele 20 de milioane de euro pentru „reparația” unei antichități la fel de utile ca un Paracetamol unui bolnav de cancer.
    67 de misiuni ??? 😯 Oamenii ăștia chiar nu mai au limite când fac din țânțar armăsar. Dar vorba aia : mulți citesc, puțini pricepi ! Ori ei tocmai pe asta mizează. Dar să nu-mi vândă mie gogoșile astea că am deja peste 30 de ani petrecuți în marină și de vreo 20 mă învârt prin port.

    • Nu ştiu câte misiuni a avut şi nici câte va avea de acum înainte. Nici nu ştiu ce numesc ei… misiuni. Oricum presa exagerează tot timpul. Dar e păcat de el. Iar preţul e doar egal (sau chiar mai mic) cu al unui referendum. Ei, bine, dau un referendum pentru acumulatori! 🙂

    • Ia-o și altfel fiindcă știu că îți plac cățeii. Câte adăposturi poți face cu banii ăștia ? Repet și sper că sunt bine înțeles : submarinul acela nu are nicio utilitate. Militar, e depășit cu mult și la ce armament există acum e ca o praștie pe lângă un aruncător de grenade. Iar la cercetare nu poate fi folosit fiindcă nu a fost construit în scopul acesta și eventualele modificări ar fi cu mult mai mari decât costul unuia nou.

    • În ciuda a ce voi scrie, crede-mă că nu e pentru a te contrazice. Argumentele sunt pertinente şi chiar logice. Mă refer la cele împotrivă.
      Am citit despre el mult, inclusiv datele tehnice. Din care am înţeles cât poate înţelege un neştiutor. Îl avem. Şi s-au consumat bateriile. Mi se pare corect să i se cumpere altele. Cât de depăşit este, cu siguranţă ştii mai bine decât mine. Dar este! Singurul! Îl avem, de ce să ne batem joc de ce avem? Dacă ar fi vândut la un preţ de nimic, am sări – sigur – că ni s-a vândut până şi submarinul!
      Bun, lăsăm bateriile. Şi facem altceva cu banii. (Contrar aşteptărilor, mama tuturor câinilor nu cere adăposturi!). Lăsăm poporul să decidă. Nici pista de bob (la ce ne-ar trebui?!). Şcoli?! N-ar avea rost, se fac mari economii în sistem, sunt oameni daţi afară şi se predă în regim simultan. Nu prea sunt copii, aşa că nu îşi au rostul. Spitale? Mai bine le-am dota pe cele pe care le avem. În ce să cred că s-ar investi aceşti bani?! În nimic, ca şi până acum.
      În plus, aş fi chiar Iuda. Chiar vreau jucăria asta funcţională. Poate fi modificată pentru orice. Dacă se vrea. S-au investit deja bani în întreţinere, atâţia ani. Nu e păcat de toţi banii aruncaţi deja?
      Poate că nu e chiar prioritatea numărul 1. Avem nevoie de multe, sunt perfect de acord. Dar, deşi avem nevoie, nu facem nimic. Totul e mort. Şi refuz să cred că în cei 20 de milioane stă viitorul luminos al României…
      Aş fi procedat altfel. Aş fi deschis un cont pentru donaţii şi pentru cei 2%. Să nu suporte statul chiar tot. Şi pentru asta, şi pentru pista de bob, şi pentru Cazinoul din Constanţa… Şi multe altele. Pentru toate lucrurile pe care le avem şi putrezesc de „vii”. Şi care, când cineva îşi va aminti de ele, probabil vor trezi aceleaşi discuţii.
      Restaurant de-ar face, dar să facă ceva cu el! Pentru că, la fiare vechi, am aruncat destule… Ar cam fi timpul să ne mai şi oprim…

    • Alooo… Nu e cam mult să compari o chestie care fie și reparată nu ar folosi nimănui la nimic (înțelege că într-o misiune „de luptă” ar dispare în maxim două secunde – ca tehnică este inferior majorității submarinelor din cel de-al doilea război mondial) cu pista de bob, școli și spitale ? Locul lui este, clar, în muzeu. Acolo, cel puțin ar produce și bani. Nu vorbesc din cărți. Eu chiar știu ce spun. Cu mult timp înainte am avut și un blog de profil : http://navenavigatori.wordpress.com/

    • Nu compar nimic. Întreba doar ce pot crede că s-ar face cu aceşti bani, dacă Duşă ar spune: „Pardon, scuzaţi, vom folosi banii la altceva.”
      Ţi-am spus deja, ai dreptate. Nici nu sunt în măsura de a te contrazice în vreun fel, nici măcar nu am ajuns să-l văd, încă. Tot ce ştiu de de pe net, ori totul aici e relativ şi părerile sunt împărţite. O fi complet inutil. Deşi clasa din face parte e considerată una dintre cele mai bune. O fi bun doar de muzeu. O piesă de muzeu funcţională valorează mai mult decât una ruginită. Ştiu că te exasperez, deşi nu asta îmi e intenţia.
      Am aşteptat vestea asta doi ani! Şi, în sfârşit, a venit. Cum am spus deja, cu riscul de a fi singura din ţara asta care se bucură, mă voi bucura. Şi sper să aud cât de curând de primul exerciţiu la care va participa.

Lasă un răspuns

